Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 7 d’octubre del 2015

Santuari delCorredor : Montnegre i Corredor

Diumenge 4 d'Octubre del 2015

Aquest cop ens hem quedat a prop de casa, al l'espai del Montnegre i Corredor, a visitar el seu santuari.

Aquesta és una excursió circular de 10 quilòmetres sense gaire dificultat, amb algunes petites pujades per arribar fins el santuari entremig de grans trams plans. La ruta està molt ben senyalitzada amb marques de SL-C80 per anar i per tornar per marques del GR92. Tot i no haver-hi extenses panoràmiques a la ruta hi trobarem racons força macos i caminarem per senders tranquils i agradables fins arribar al corredor. Nosaltres varem trigar 6 hores en fer-ho tot, parant de tant en tant i estant 2 hores parats al arribar al corredor. Hi ha un 6 quilòmetres fins el santuari per SL-C80 i 4 més des del santuari al cotxe seguint el GR92.

Per arribar agafem B20, C60 i sortim direcció a Dosrius on arribem i sense entrar al poble continuem la carretera fins arribar a una pista que surt per la dreta amb indicadors cap al santuari. Seguim les indicacions fins arribar a la masia de Can Bosc, on hi ha lloc on deixar el cotxe.

Avui se'ns ha afegit la família de la Clara, una companya de feina de la Marta i la Pili, i crec que no serà aquesta l'única sortida a la que vindran. : )

Des del pàrquing de Can Bosc veiem un panell informatiu de la ruta, al costat mateix s'inicia la ruta. Agafem el camí i emprenem la marxa.

Parquing de Can Bosc
Al cap de poc arribem a la font del Ferro, que no raja. Continuem caminant seguint el sender, força evident, i estant atents a les marques de SL-C80.
Font del ferro

Arribem al dolmen de Ca l'Arenes. Hem d'estar atents, doncs està a l'esquerre d'una corba tancada i se'ns pots passar per alt. Segons el pantell informatiu aquest dolmen va ser descobert el 1995, en força mal estat, i va haver-se de reconstruir. Els peques s'hi fiquen dins i alguns a sobre.

Dolmen de Ca l'Arenes

Deixem el dolmen enrere i reemprenem la marxa.

Passem per un tram de camí força maco
Carla i Marta marxant

Raúl i Sergi
Iniciem la pujada més forta

Trobem un pi força curiós.

Pi recargolat
Al cap de poc passem pel costat d'una pedrera abandonada. Si ens hi fixem podrem veure els forats que feien servir els picapedrers per tallar la roca. Hi ha altres roques per allí a prop tallades i amb marques de més forats.
Antiga pedrera
Roques amb marques de pedrera
Al cap de poc arribem a una gran pradera on trobem el santuari del corredor. Des d'allí hi ha bones vistes. Aprofitem per dinar, visitar el santuari i pendre alguna cosa al restaurant que hi ha adjunt al santuari.

Foto de grup
Santuari vist des de redera
Reemprenem la marxa deixant enrere el santuari i continuant el GR92. Ara el camí és baixada i no té pèrdua.

Iniciem la tornada
Tram d'esglaons

Després de les escales seguim una recta, i al fina d'ella hi ha un petit sender a l'esquerre que en una cinquantena de metres ens porta al mirador de les Roques de Mataró, des d'on gaudim de bones vistes.

Desfem el camí i continuem pel GR. L'anem seguint i hi ha un moment que va paral.lel a la pista per on passen els cotxes, no l'arribem a creuar. Quan ens allunyem de la pista haurem de caminar durant un quilòmetre fins trobar un desviament ample cap a la dreta, crec que és el primer que trobarem des de que deixem la pista. L'agafem i de seguida veurem  Can Bosc, on hem deixat els cotxes.
Can Bosc
Arribem als cotxes, ens acomiadem i tornem contents cap a casa.

1. Bona excursió i reportatge Daniel. Nosaltres vam estar al Santuari a principis de juliol, ens va agradar molt l'indret on està ubicat i tot l'entorn.
    Una abraçda,

2. Moltes gràcies Marta.
    Vaig llegir la teva entrada de la zona de pícnic propera i una mica massificada.
    Abraçada també de part meva ; )