Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 9 de maig del 2015

La Foradada de Sant Carles de la Ràpita

Diumenge 3 de Maig del 2015.

Aprofitant que ens queda a prop de l'apartament ens situem a Sant Carles de la Ràpita a fer una excursió molt maca i típica d'allí, la pujada a La Foradada de la Serra del Montsià.

Aquesta és una excursió de aproximadament 8 quilòmetres entre anada i tornada i 450 metres de desnivell,  i que ens porta a La Foradada, que com el seu nom indica és un forat que hi ha al cim de la muntanya des d'on es pot veure el Delta de l'Ebre i gran part de la costa. Les vistes d'allí són maquísimes.
Nosaltres varem trigar unes dues hores i mitja en pujar, fent parades i fotos, i poc més d'una hora al baixar, doncs el calor picava i varem anar per feina.
El camí és molt fàcil de seguir, doncs segueix en tot moment les marques de PR des del principi fins al final, a més d'haver-hi cartells informatius de tant en tant.

Agafarem la N-340, i quan arribem un polígon industrial (P.I. de Salt) veurem un camí asfaltat a la dreta, camí de Mata-Redona, i només haurem d'anar seguint els cartells fins arribar a una zona d'aparcament on ja no podem continuar. Allí deixem el cotxe i ja veurem el camí que hem d'agafar, amb una pujada suau al principi que poc a poc es va incrementant. Ho bo és que gran part de la pujada és coberta i la calor no es nota tant.

Comencen pujant a poc a poc
De seguida trobem zones d'ombra
Laura i Sergi pujant
Forn de calç
Passem pel costa d'un forn de calç i al cap de poc arribem a la font del Burgar, on hi ha un parell informatiu de la zona. Hem passat de llarg d'una desviació que hi ha just abans de l'àrea de la font i ens porta a altre forn de calç que visitarem de baixada.

Peques a la font del Burgar
Raúl, Marta i Sílvia a l'àrea de la font
Continuem pujant
Després d'uns 400 metres més de pujada arribem a les runes del Mas de Mata-Redona. Ara només queda menys d'un quilòmetre i cent metres de pujada al final.
Sergi i Marta a Mata-Redona
Restes del Mas
Deixem el mas enrere continuem caminant. Fa molta calor i no hi ha ombra, però queda poc.

Lucía i Martí en marxa
Vistes des del camí
Comencem a pujar
Lucía avançant per l'última pujada
Després de la darrera pujada arribem a la Foradada, des d'on hi ha molt bones vistes de la costa i del Delta. Hi ha ombra, corre una brisa fresca i s'està la mar de bé. Aprofitem per dinar i recuperar forces.

Descansant una mica
Després de descansar pugem a sobre la Foradada. El camí és molt fàcil, només s'ha de passar de llarg de la Foradada, sense entrar-hi,  i a 10 o 20 metres veurem el camí a la dreta que puja a dalt. Ens hi enfilem i gaudim de millors vistes.

Sílvia amb el Delta al fons
Serra del Montsià
Delta al fons

Nosaltres
Raúl i Lucía

Foradada

Marta davant la Foradada
Havent recuperat forces iniciem la tornada. Tornem per on hem vingut, tot i que si seguim el PR, marques blanques i grogues, podrem tornar per un altre variant una mica més curta però amb baixada més pesada. Agafem l'opció una mica més llarga, no gaire, però més suau. El sol apreta força, i baixem sense parar. Aquest cop abans d'arribar a la font de Burgar agafem la drecera que abans ens hem saltat i veiem un nou forn de calç i un nou panell informatiu de la fauna d'aquest bosc.

Grup arribant als cotxes
Continuem la marxa i al cap de poc arribem als cotxes. Cansats però molt contents.

1. Com sempre molt bon reportatge. Impressionants les vistes del Delta de l'Ebre i la foto a través de la forarda és fantàstica.

1. Moltes gràcies Marta.
      De camí cap el punt d'inici de l'excursió hi ha una zona de pícnic que es veu al costat de la carretera.