Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 22 de setembre del 2014

Puigsacalm des del coll de Bracons

Diumenge 21 de Setembre del 2014

Tenia ganes de fer amb els peques un cim "important", i després de buscar vaig veure que el Puigsacalm era ideal, 4 quilòmetres i 400 metres de desnivell (més el mateix de tornada) entraven dins les nostres sortides, per ho que vaig agafar la resenya de fer muntanya i cap allà.

Agafem la C17 i després la C37 fins la sortida de Sant Andreu de la Vola i des d'allí, tirem a la dreta fins el Coll de Bracons (hi ha cartell que ho indica, a part de cotxes aparcats).

Quedem a les 9:30 a Badalona, en principi en 1:15h estem allí, però tenim alguns petits incidents i arribem una hora més tard. Anem 3 famílies, poquets però molt ben avinguts.

Deixem els cotxes al coll de Bracons i a la corva mateix iniciem el "camí" trepant 7 o 8 metres. Hi ha marques de línies grogues durant tot el recorregut, ho únic que hem de fer és seguir-les, encara així el camí és molt evident.
La excursió és perfecte per fer-la amb nens acostumats a caminar. Transcorre en gran part per fageda, fet que si plou, com va passar-nos a nosaltres, no es noti gaire. La pujada és continuada, però com hi han trams plans i alguna baixada no es nota fins arribar a la font de la Tornadissa.
Nosaltres fins la font vam trigar una hora, on vam dinar, i d'allí al cim mig hora més.

Puigmal des del Coll de Bracons

Comencem a pujar de bon principi

El camí transcorre en gran part per una fageda

Joel descansant, Sergi se'l mira

Marta posant

En una hora arribem a la font de la Tornadissa on, aprofitant que plou i no ens mullem, dinem. Plou força, i a partir d'aquí hem d'atravessar un prat, per ho que esperem que acabi de ploure per decidir què fem.

Peques a la font de la Tornadissa

Com sembla que la pluja para continuem pujant. Segons ens han dit com a molt queda mig hora, per ho que decidim arriscar-nos. A partir d'aquí comença el tram més fort de pujada.

Després de dinar continuem la marxa

Lucía vol descansar una mica

A mida que pugem hi ha millors vistes

Caminem entre mig d'un gran prat

Arribem a una porta i tornem a endinsar-nos a la fageda.

Està a tocar

Arribem al cim
Martí i Laia la mar de contents al fer el cim

Foto de grup

Hi ha molt bones vistes

Descansem una mica i fent les fotos de rigor, però fa bastant aire i preferim no entretenir-nos gaire, per ho que comencem la baixada.

Només al fer la baixada te'n adones de tot ho que hem pujat. La pujada  la fem sense parar, i en 1h15m ja estem de nou als cotxes.

1. M'agrada molt aquesta sortida. Nosaltres també som una familia d'excursionistes i trobo el vostre blog molt interessant per veure rutes noves.